شبکه کاردانو اکنون میزبان بیش از 3,000 قرارداد هوشمند است


طبق انتظار، قرارداد های هوشمند به عنوان یک قابلیت مهم در کاردانو راه اندازی شد و اکنون 3,000 قرارداد، هر چند با قفل زمانی، به وجود آمدند.

پس از آپگرید آلونزو (Alonzo) کاردانو در روز دوشنبه، اکنون بیش از 3,000 قرارداد هوشمند در کاوشگر بلاک چین Cardano ثبت شده است. با این حال به نظر می‌رسد نکته‌ای در این آمار وجود دارد؛ در حال حاضر، این 3,000 قرارداد هوشمند در زمان مقرر قفل شده‌اند (دارای محدودیت زمانی یا قفل زمانی هستند) و تا زمان انتشار نمی‌توانند توسط توسعه دهندگان مورد استفاده قرار گیرند. مرجع این آمار، اپلیکیشن تحت وب Vercel است.

قراردادهای هوشمند از زمان راه اندازی کاردانو در سال ۲۰۱۷، یکی از ویژگی‌های مورد انتظار در این پروژه بوده‌اند و در نهایت این قابلیت با هارد فورک اخیر Alonzo در دسترس قرار گرفته است. چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، بنیانگذار کاردانو و IOHK، روز جمعه گفت «اکنون که کاردانو از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند، حوزه مالی غیر متمرکز یا دیفای (DeFi) قابل دستیابی است». او گفت که برندگان آن چه موج دوم DeFi نامیده می‌شود، آن پروژه‌هایی هستند که نقدینگی، قابلیت همکاری، قابلیت حرکت چند زنجیره‌ای و پیش بینی هزینه‌ها را خواهند داشت. او افزود که «ما به حکمرانی، گواهینامه و بیمه نیاز داریم؛ همچنین ما به مقررات مربوط به این موارد، هویت فراداده‌ای و در عین حال، تمرکز زدایی محتاجیم» و ادامه داد:

ما کاردانو را برای موج دوم دیفای ساخته و پرداخته‌ایم.

علاوه بر کاردانو که با 3و000 قرارداد هوشمند خود به این عرصه وارد شده است، چندین پروژه قابل توجه وجود دارد که خدمات قراردادهای هوشمند با محدودیت زمانی را ارائه می‌دهند و یا قصد دارند به زودی آن را راه اندازی کنند. GREED در کاردانو که برای توزیع مجدد توکن بومی کاردانو، ADA، بین هولدرهای آن به وجود آمده است؛ Liqwid که یک پروتکل نقدینگی منبع باز و غیر حضانتی برای منحنی‌های نرخ سود است؛ SingularityNET که بستری است تا ایجاد، اشتراک گذاری و کسب درآمد از هوش مصنوعی را در مقیاس وسیع برای هر کسی ممکن کند؛ و در آخر Cardax، که اولین صرافی غیر متمرکز برای کاردانو است.

کاردانو با ماشین مجازی اتریوم سازگار خواهد بود و امیدوار است که آن دسته از توسعه دهندگان دیفای را که در تلاش برای صرفه جویی در کارمزد تراکنش‌ها هستند، به خود جذب کند.

قیمت ADA به واسطه اخبار مربوط به قراردادهای هوشمند از اواسط ماه ژوئیه (اواخر تیرماه) شاهد افزایش ۱۷۰ درصدی قیمت بود. هر چند در حال حاضر و حتی با 3,000 قرارداد با محدودیت زمانی و طی فراز و نشیب‌های اخیر این پروژه، قیمت ADA حدود ۲۰ درصد از بالاترین سطح خود یعنی ۳/۰۹ دلار در ابتدای ماه کاهش یافته است و در حال حاضر در حدود ۲/۳۷ دلار معامله می‌شود.

منبع: cointelegraph



ثبت نظر
نظرات کاربران (0 نظر)