ای پی آی 3 API3

ای پی آی 3

(API3)
(+ 0.21100 %) 2.5905 $
کپی لینک اشتراک گذاری
افزودن به علایق
imagine chart

قیمت لحظه‌ای ای پی آی 3

تغییراتمقداردرصد
یک ساعت -0.0126000000000004 $ -0.49 %
۲۴ ساعت گذشته 0.0670999999999999 $ + 0.21 %
۳۰ روز گذشته 0.3669000000000002 $ + 16.55 %
۶۰ روز گذشته -0.2379000000000002 $ -8.43 %
90 روز گذشته -1.487 $ -36.49 %

اطلاعات قیمت ای پی آی 3

بیشترین قیمت دلاریبیشترین قیمت تومانیکم‌ترین قیمت دلاریکم‌ترین قیمت تومانی
1.50875,550.80.84842,230.4

اطلاعات بازار ای پی آی 3

رتبه بازارارزش بازارحجم معاملات ۲۴ س (تومان)ارز در دسترس
#26819,111,27710,972,871,644.747,133125,324,588

ارز ای پی آی ۳ API3 یک پروژه بلاک چینی با هدف اتصال پروژه‌های غیر متمرکز بلاک چین با داده‌ها و خدمات تحت وب است. می‌توانید از صرافی معتبر و محبوب بیت 24 قیمت ارز دیجیتال API3 را رصد کرده و اگر پس از خواندن مقاله ذیل و شناخت پروژه، به خرید ارز دیجیتال API3 فکر کردید، با ساخت اکانت و احراز هویت سریع به صفحه رمز ارز API3 رفته و اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال API3 کنید. با توجه به مشکلات ایرانیان در احراز هویت و استفاده از صرافی‌های خارجی، شما می‌توانید به آسانی در صرافی ارز دیجیتال بیت 24 این رمز ارز را تهیه کنید. برای دسترسی راحت‌تر به تمام قابلیت‌های پلتفرم بیت24، بهتر است نرم افزار اختصاصی موبایل آن را روی گوشی هوشمند یا تبلت خود نصب کنید. اپلیکیشن اندروید از گوگل پلی و اپلیکیشن iOS از اپ استور قابل دریافت است. بعد از دریافت برنامه با استفاده از اطلاعات اکانت خود وارد حسابتان شوید و اقدام به خرید و فروش API3 و ارزهای دیگر مانند خرید تتر کنید.

اپلیکیشن بیت۲۴ تمام امکانات و قابلیت‌های وبسایت را در اختیار شما قرار می‌دهد:

  • خرید و فروش بیش از 522 ارز دیجیتال
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته
  • کیف‌پول امن و اختصاصی برای هر رمز ارز

معرفی API3

یکی‌ از شناخته‌شده‌ترین مسائلی که قراردادهای هوشمند با آن دست‌ وپنجه نرم‌ می‌کنند، مشکل اوراکل است. اغلب قراردادهای هوشمند امکان دریافت داده‌های خارج از بلاکچین را به‌صورت مستقیم و بدون واسطه ندارند. انتقال دیتای‌ دقیق و قابل اطمینان برای عملکرد وب، پلتفرم‌ها و برنامه‌های غیر متمرکز ضروری است.

چگونه می‌توان این داده‌ها را به‌صورت درون زنجیره‌ای و غیر متمرکز انتقال داد؟ پروتکل API3 و ارز API3 با طراحی رابط‌های برنامه‌نویسی کاربردی مخصوص خود سعی در حل مشکل اوراکل‌ها (Oracle) دارد. منظور از اوراکل، منابعی خارجی هستند که اطلاعات را از دنیای خارج به دنیای بلاکچین انتقال می‌دهند. اوراکل عاملی است که به‌عنوان یک واسطه بین قرارداد هوشمند و یک API عمل می‌کند. در واقع یک برنامه غیرمتمرکز می‌تواند از اوراکل برای فراخوانی API استفاده کند!

API3 بستری برای خدمات غیرمتمرکز API است که هدف آن توسعه زیرساخت های وب3 است. برای مثال، صرافی‌های ارز دیجیتال از یک API سایت کوین مارکت کپ استفاده می‌کنند تا اطلاعات به‌روز مارکت را روی وب سایت یا اپلیکیشن خود ارائه کنند، بدون اینکه لازم باشد این اطلاعات مستقیما به پلتفرم وارد شود. ارز دیجیتال API3 توکن حاکمیت برای سازمان مستقل غیرمتمرکز (DAO) است. دارندگان این توکن می‌توانند در اداره پروتکل شرکت کنند. همچنین دارندگان می‌توانند در حالی که برای کمک های خود پاداش می‌گیرند، برای ایمن سازی شبکه، توکن‌های خود را وثیقه کنند. لازم به ذکر است که API3 یک توکن ERC-20 است، به این معنی که روی بلاک چین اتریوم فعالیت می‌کند.

ارز دیجیتال API3 چه مشکلاتی را حل می‌کند؟

اپلیکیشن‌های غیر متمرکز (DApps) هر روز محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند، اما چگونگی یکپارچه‌سازی آن‌ها با تکنولوژی موجود کم‌کم مشکل‌ساز می‌شود. ماموریت API3 این است که API موجود را با استانداردهای غیرمتمرکز وب ۳ سازگار کند. یک اسمارت کانترکت نمی‌تواند به داده‌ای که در بلاک چین وجود ندارد، دسترسی پیدا کند. به این قضیه، مشکل اوراکل (Oracle Problem) گفته می‌شود. اوراکل عاملی است که به‌عنوان یک واسطه بین پلتفرم قرارداد هوشمند و یک API عمل می‌کند. به‌عبارت دیگر، یک برنامه غیرمتمرکز می‌تواند از اوراکل برای فراخوانی API استفاده کند.

برای درک صحیح ارزش API3، ابتدا باید بفهمیم که API چیست؟

API کوتاه شده عبارت (Application Programming Interface)، یک پروتکل مشخص و مستند است که توسط وب و برنامه‌های تلفن همراه به‌طور یکسان مورد استفاده قرار می‌گیرد و به آن‌ها امکان تعامل با یکدیگر از طریق تبادل اطلاعات و خدمات را می‌دهد. امروزه می‌توان با استفاده از API، داده‌ها و خدمات را به‌عنوان ماژول‌های درآمدزا ارائه داد. این موضوع به‌طور قابل توجهی کارایی نرم افزار را از نظر هزینه و زمان ساخت بهبود می‌بخشد.

برنامه‌های غیرمتمرکز نمی‌توانند به APIهای مبتنی بر وب دسترسی داشته باشند و اوراکل‌های غیرمتمرکز می‌خواهند این روند را تسهیل کنند. اما این راهکار چندان موثر نیست. به همین دلیل، API3 محصول خود به نام "Decentralized API" یا APIهای غیرمتمرکز به‌اختصار dAPI را ارائه کرده است. dAPI سرویس‌های غیرمتمرکز و سازگار با بلاکچین هستند. dAPIهای پروتکل API3، داده‌ها را مستقیما از نود‌های ارائه‌دهنده داده دریافت می‌کنند. با این روش اعتماد به شفافیت داده‌ها افزایش می‌یابد و همچنین در ازای این کار، به آن‌ها پاداش داده می‌شود. با چنین ساختاری API3 خود را از سایر پروژه‌های اوراکل داده مثل چین لینک (ChainLink) متمایز می‌کند که از گره‌های خود به‌عنوان واسطه برای تحویل داده‌های خارجی از API خارجی به قراردادهای هوشمند بهره می‌برد.

API3 از نودهای اوراکل اول شخص استفاده می‌کند که مستقیما توسط ارا‌ئه‌دهندگان داده اداره می‌شوند. برای دستیابی به این API3، از یک تکنولوژی به‌نام ایرنود (Airnode) استفاده می‌شود. ایرنود یک نود اوراکل متن باز و بدون سرور و عملکرد آن را می‌توان مثل یک دروازه در نظر گرفت.

ایرنود ارائه‌دهندگان داده را قادر می‌سازد تا APIهای خود را به dAPI تبدیل کنند. با این کار نیاز به نودهای واسطه از بین می‌رود و برنامه‌های غیرمتمرکز به‌صورت مستقیم به داده‌ها دسترسی خواهند داشت. ارا‌ئه‌دهندگان داده می‌توانند ایرنود را نسبتا آسان و بدون نیاز به راه‌اندازی و تنظیم مداوم، مستقر کنند.

اهمیت وجود API3‌

از آنجایی که بیشتر اپلیکیشن‌های‌ غیرمتمرکز از طریق قراردادهای هوشمند اجرا می‌شوند، داده‌های نامعتبر می‌توانند به پیامدهای فاجعه ‌باری در پایین‌دست منجر شوند. مخصوصا در برخی خدمات مالی مثل وام‌دهی یا ترید، داده‌های واردشده آلوده می‌توانند به تهدید قابل توجهی برای دارایی‌های کاربر منجر شوند. بنابراین، نیاز مبرمی به روشی قابل اعتماد برای وارد کردن داده‌ها وجود دارد.

حساسیت حوزه کاری پروژه و به تبع آن اهمیت رمز ارز اختصاصی آن، توجه‌ها به توکن API3 را بیشتر کرد و باعث شد که بعد از عرضه‌ی اولیه‌، قیمت آن از 30 سنت به 2 دلار برسد. پس از این اتفاق نیز خرید و فروش توکن API3 حجم خوبی از بازار را به خود اختصاص داد.

کاربرد توکن API3

این ارز دیجیتال می‌تواند برای پرداخت هزینه‌ی اشتراک DApps و همچنین دادن دسترسی ایرنودها به کاربران استفاده شود. ایرنودها بخشی از شبکه غیر متمرکزی هستند که APIهای مورد نیاز توسعه‌دهندگان را فراهم می‌کنند. با استفاده از توکن API3، تمام اعضای جامعه قادر به مشارکت در مدیریت و کنترل شبکه‎ غیر متمرکز خود و افزایش ارزش آن هستند.

این پروژه با پرداخت پاداش استیک کردن و همچنین پرداخت پاداش‌های تورمی برای آن‌هایی که توکن‌های خود را در قرارداد بیمه استیک می‌کنند، مشارکت کاربران را تشویق می‌کند. پس برای فعالیت در این پلتفرم باید به خرید ارز دیجیتال ای پی آی 3 (API3) اقدام کنید تا قادر به استفاده از آن برای پرداخت‌ها و استیکینگ باشید.

کاربردهای دیگر نگهداری از این توکن:

  • استیک: توکن‌ها به شما قدرت رای‌دهی در API3 DAO را می‌دهند و شما را قادر می‌سازند تا در مدیریت پروژه شرکت و مسیر حرکت را مشخص کرده و منابع را تخصیص داده و در ازای آن، پاداش دریافت کنید. قفل کردن توکن‌ها به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا در دسترسی به API مشترک شوند.
  • پاداش استیک کردن: هولدرهای API3 در صورت استیک کردن آن، درآمد API غیر متمرکز و پاداش‌های تورمی دریافت می‌کنند.
  • وثیقه: خدمات بیمه‌ای که با سهیم کردن همه‌ی کاربران در ریسک‌ها و به حداقل رساندن زیان‌ها، آن‎‌ها را از خرابی API غیر متمرکز محافظت می‌کند.
  • گاورننس و حاکمیت: هولدرهای API3 حق رای دادن به تغییر پارامترها و ویژگی‌های هولدرهای API3 را دارند.

تاریخچه قیمت API3

عرضه کل توکن‌های API3 حدود 125 میلیون توکن است که تقریبا 86 میلیون از آن در گردش است و با مارکت کپ 99,135,308 دلاری، در جایگاه 196 بازار قرار دارد. سقف تاریخی 10.31 دلاری این رمز ارز دو سال پیش محقق شد و کف تاریخی آن 0.84 است. از زمان عرضه اولیه، قیمت ای پی آی 3 بازدهی 19.07 برابری داشته است.

سرمایه گذاران و شرکای API3

پروژه‌ی API3 در دو دور جذب سرمایه، 3 میلیون دلار جذب سرمایه کرده است. آخرین دور آنها در نوامبر 2020 انجام شد و 13 سرمایه‌گزار از جمله دیجیتال کارنسی گروپ (Digital Currency Group) و ری‌استون کپیتال (Raystone Capital) از جمله‌ی جدیدترین سرمایه‌گزاران بودند. گفتنی است از سوی دیگر، API3 در حال حاضر به دیگر بازیگران بزرگ حوزه API، از جمله FTX ،Ex Machina ،Coinranking و دیگران خدمات ارائه می‌دهد.

معرفی کیف پول‌های ارز دیجیتال ای پی آی 3 (API3)

ارز دیجیتال API3 یک توکن ERC-20 و در نتیجه قابل نگهداری در کیف‌ پول‌های سازگار با اتریوم از جمله تراست ولت و متامسک است. اگر قصد خرید و فروش توکن API3 یا استیک آن را ندارید، می‌توانید از کیف پول‌های سخت افزاری برای هولد بلندمدت آن استفاده کنید. از جمله کیف‌های سخت افزاری مشهور می‌توان به لجر نانو ایکس، ترزور مدل وان و کول والت اس اشاره کرد. پیشنهاد می‌کنیم برای خرید و نگهداری ارز دیجیتال ای پی آی 3 به صورت بلند مدت از کیف پول های سخت افزاری استفاده کنید.

آینده ارز دیجیتال ای پی آی 3 چه خواهد بود؟

نودهای اوراکل منحصر به فرد API3 توسط خود فراهم‌کنندگان API میزبانی می‌شوند. این تجربه‌ای متفاوت با دیگر اوراکل‌های شخص ثالث خواهد بود، زیرا ارتباطات مستقیمی ایجاد می‌کند و امکان استقلال بیشتر منابع داده‌ها را فراهم می‌کند. فرایند خلق این نودهای شخص اول (First Party)، تکنولوژی ایرنود (Airnode) نامیده‌ می‌شود که از قراردادهای هوشمند اتریوم برای تبدیل APIها API غیر متمرکز(dAPI) استفاده می‌کند.

dAPIها ایمن‌تر و مقرون به صرفه‌تر از دیگر راهکارها نظیر استفاده از واسطه‌ها هستند. می‌توان به اوراکل‌های اول شخص در مورد انتقال هر چه دقیق‌تر داده‌ها و همچنین محافظت از APIها در مقابل سوء استفاده‌ی طرف‌های ثالث مشکوک، اعتماد کرد.

دانستنی‌های API3:

  • نمونه جالب همکاری بین انتقال داده‌ها در بلاک چین، استفاده پایگاه هواشناسی Accuweather از API3 است که به منظور ارائه داده های آب و هوای مبتنی بر بلاک چین فعالیت می‌کند.
  • هیکی وتینن (Heikki Vänttinen)، یکی از بنیانگذاران API3، اظهار داشت: ماموریت API3 تسریع بیشتر توسعه وب 3 است. ما قبلا با تشکیل بزرگترین انجمن ارائه‌دهندگان API در اکوسیستم غیرمتمرکز گام‌هایی برداشته‌ایم و امروز با آوردن اولین مولد اعداد تصادفی واقعی، با استفاده از استاندارد طلایی تولید اعداد تصادفی کوانتومی به برنامه‌های بلاک چین، نقطه عطف جدیدی را رقم زدیم.
  • بسیاری از مردم تصور می‌کنند که API3 رقیب چین لینک است. اما، چین لینک هیچ کاری برای انتقال به اوراکل‌های شخص اول انجام نداده است. بنابراین، پروژه API3 هنوز فضای رشد زیادی دارد، زیرا رویکردهای آنها متفاوت از یکدیگر است.
  • کاربردهای ارز API3 هنوز کاملا محدود است، اما این وضعیت برای دیگر توکن‌های اروکل‌ها نیز وجود دارد و تنها برای API3 نیست. سرویس‌های اوراکل شخص ثالث روی گسترش اپلیکیشن‌های دیفای در چند سال گدشته سرمایه‌گذاری کرده‌اند. با این حال، راهکار ای پی آی 3 با APIهای غیر متمرکز و ایرنودها پل قدرتمندی بین خدمات تکنولوژی سنتی روی یک بلاک چین غیر متمرکز ایجاد کرده است. ارز ای پی آی ۳ را می‌توانید در صرافی محبوب bit24.cash خرید و فروش و هولد کرده و در بازار حرفه ای بیت۲۴، با کمترین کارمزد به‌صورتی امن و حرفه‌ای به ترید بپردازید و دارایی‌های خود را در کیف پول اختصاصی خود نگهداری کنید. در این صورت، خرید بی‌دردسر و راحت ارز دیجیتال API3 را در صرافی بیت 24 تجربه خواهید کرد. با استفاده از اپلیکیشن موبایل این صرافی نیز قیمت ارز دیجیتال API3 را به‌صورت لحظه ای چک کنید و سپس در وقت دلخواه معامله کنید.