راهنمای انتخاب لوریج (Leverage) یا اهرم معاملاتی در معاملات فیوچرز بایننس


در این مقاله نحوه انتخاب و تنظیم لوریج یا اهرم معاملاتی (Leverage) را در معاملات فیوچرز بایننس توضیح می‌دهیم. آنچه می‌خوانید گام سوم از مجموعه راهنمای گام به گام فیوچرز بایننس است و مناسب‌تر است که این مسیر را به ترتیب ارائه شده مطالعه کنید. هدف نهایی این سلسله مقاله، راهنمای کامل انجام معامله در فیوچرز بایننس می‌باشد.

لوریج در معاملات آتی صرافی بایننس

در صرافی بایننس بازه لوریج در معاملات از 1 تا 125 برابر می‌باشد. برای استفاده از لوریج یا همان اهرم معاملاتی در صرافی بایننس، ابتدا باید لوریج مورد نظر خود را انتخاب کنید سپس با توجه به لوریج انتخابی، بایننس مارجین اولیه مورد نیاز آن را اعلام کرده و در صورت داشتن مارجین اولیه شما مجاز به انجام معامله خواهید بود. در صورتی که برای معاملات خود لوریجی انتخاب نکنیم، به صورت پیش‌فرض، لوریج 20x توسط بایننس انتخاب می‌شود.

انتخاب لوریج در صرافی بایننس با محاسبات خاص خود انتخاب خواهد شد. در ادامه جدولی که توسط این صرافی منتشر شده‌است را آورده‌ایم. به‌طور کلی، هرچه مقدار سفارش بیشتر باشد، عدد لوریج مجاز پایین‌تر خواهد بود. برای مثال اگر لوریج را 125 انتخاب کنیم، اندازه سفارش نباید از 50 هزار دلار بالاتر رود. همچنین مارجین اولیه یا مارجین مورد نیاز برای هر سفارش، در زمان انتخاب لوریج ، محاسبه خواهد شد.

جدول لوریج‌های مجاز درمعاملات فیوچرز:

لوریج در فیوچرز بایننس

برای انجام معاملات فیوچرز بایستی سه مرحله را انجام دهیم. ابتدا باید لوریج موردنظر را انتخاب کنیم. پس از انتخاب آن، مارجین اولیه مورد نیاز برای این معامله توسط بایننس مشخص خواهد شد و در انتها سفارش خرید یا فروش را انتخاب کنیم. بر اساس لوریج انتخابی، ماکزیمم اندازه سفارش تعیین خواهد شد.

مثال

اجازه دهید تمامی مواردی که تا اینجا آموختیم را با یک مثال کامل کنیم.

برای هر معامله اولین کاری که باید انجام دهیم، انتخاب لوریج یا اهرم معاملاتی می‌باشد. برای مثال 50x را انتخاب می‌کنیم. انتخاب لوریح 50 به این معناست که می‌خواهیم سرمایه خود را 50 برابر کرده و سپس با آن معامله کنیم. به تصویر زیر توجه کنید:

بایننس فیوچرز

 با انتخاب لوریج 50، بیشینه سفارش مجاز را به ما نشان خواهد داد. همانطور که در تصویر بالا مشخص شده، بیشینه سفارش مجاز برای لوریج 50، 1میلیون دلار می‌باشد. یعنی اگر قیمت بیت کوین 10 هزار دلار باشد، شما با لوریج 50، شما می‌توانید 100 قرارداد (یا کمتر) بیت کوین را لانگ یا شورت کنید. اجازه دهید مثال دیگری بیاوریم:

معاملات آتی ارزهای دیجیتال

در تصویر بالا لوریج 125 انتخاب شده است. همانطور که مشاهده می‌شود، بیشترین اندازه سفارش مجاز، 50 هزار دلار می‌باشد. یعنی اگر قیمت بیت کوین را 10 هزار دلار در نظر بگیریم، با لوریج 125، در بیشترین حالت می‌توانیم 5 قرارداد بیت کوین را لانگ یا شورت کنیم. همانطور که در دو مثال بالا مشخص است، با افزایش لوریج، اندازه بیشترین سفارش مجاز کاهش خواهد یافت.

مارجین اولیه و مارجین حداقل

مارجین اولیه مورد نیاز که به اختصار مارجین اولیه می‌گوییم، همان initial margin بوده و مارجین حداقل همان Maintenance Margin می‌باشد. مارجین اولیه، یعنی مقدار سرمایه‌ای که باید توسط تریدر تامین شود. مارجین حداقل، مقدار سرمایه‌ای است که توسط بایننس محاسبه شده که همان قیمت لیکوئید شدن می‌باشد. اگر زیان حاصل از یک معامله، کمتر از مارجین حداقل شود، سفارش به صورت خودکار کنسل خواهد شد و اصطلاحا تریدر لیکوئید یا کال مارجین خواهد شد. محاسبه این دو مورد بسیار ساده می‌باشد.

در بالاتر گفتیم که اولین کار انتخاب لوریح می‌باشد. از تقسیم عدد 1 به عدد لوریج، مارجین اولیه بدست خواهد آمد. مثلا اگر از لوریج 2 استفاده شود، مارجین اولیه از تقسیم عدد 1 به عدد 2 یعنی 0.5 بدست خواهد آمد. یعنی باید نصف اندازه سفارش توسط تریدر فراهم شود. اگر از لوریج 100 استفاده شود، مارجین اولیه 0.01 خواهد بود. یعنی 1 درصد اندازه سفارش بایستی توسط تریدر تامین شود. در صرافی بایننس مارجین حداقل، همواره کمتر از نصف مارجین اولیه می‌باشد. اجازه دهید با ذکر یک مثال این مقاله را به پایان برسانیم.

مثال

تمامی مراحل انجام یک سفارش را به صورت تصویری نشان می‌دهیم.

گام یک – انتخاب لوریج؛ برای مثال از لوریج 10 استفاده می‌کنیم.

معاملات فیوچرز بایننس

با انتخاب لوریج 10، ما در بیشترین حالت می‌توانیم سفارشی به میزان 20 میلیون دلار باز کنیم. طبیعی است که این مقدار بیشینه مقدار سفارش است.

با استفاده از ماشین حساب بایننس مابقی موارد را محاسبه خواهیم کرد.

مارجین بایننس

تصویر بالا، ماشین حساب بایننس می‌باشد. ابتدا باید مشخص کنیم که قصد انجام معامله لانگ یا شورت داریم. پس از آن قیمت ورود را در Entry Price وارد خواهیم کرد. در این مثال قیمت هر بیت کوین 10 هزار دلار در نظر گرفتیم. قیمت خروج را هم 12 هزار دلار در نظر می‌گیریم.در قسمت Quantity مقدار بیت کوینی که می‌خواهیم بخریم را وارد می‌کنیم. برای مثال 10 بیت کوین. در انتها بر روی Calculate کلیلک می‌کنیم.

مارجین اولیه برای این ترید، 10 هزار دلار می‌باشد.یعنی موجودی حساب شما باید حداقل 10 هزار دلار باشد. اندازه سفارش شما در این معامله برابر است با: 10000*10=100000 (خرید 10 بیت کوین به قیمت 10 هزار دلار). اندازه این سفارش 100 هزار دلار می‌باشد. که با انتخاب لوریج 10، شما باید 10 درصد این مقدار را تامین کنید و 90 درصد دیگر توسط بایننس تامین خواهد شد.

خب تا اینجا مقدار لوریج و مارجین اولیه را بدست آورده‌ایم. برای محاسبه قیمت لیکوئید شدن از تب Liquidation Price این ماشین حساب استفاده می‌کنیم.

مارجین اولیه

همانطور که در تصویر بالا مشخص است، برای محاسبه قیمت لیکوئید شدن، قیمت ورود و مقدار خرید را وارد کرده و مقدار سرمایه موجود در حساب خود را نیز وارد خواهیم کرد. در سمت راست، قیمت لیکوئید شدن معامله نشان داده شده است. اگر به اندازه مارجین اولیه حساب خود را شارژ کنید، اگر قیمت بیت کوین به 9040 دلار برسد، معامله شما به صورت خودکار کنسل شده و حساب شما لیکوئید خواهد شد. (10 هزار دلار شما که همان مارجین موردنیاز این ترید بود را به کل از دست خواهید داد و موجودی شما صفر خواهد شد.)


برچسب ها:

ثبت نظر
نظرات کاربران (73 نظر)
مجتبی نیک خواه

سلام ممنون بابت اطلاعات خوب شما .من یک سوال داشتم ایا میشه کمتر از یک بیتکوین معامله کرد مثلا 0.1یا0.5بیتکوین معامله کنیم؟؟؟

0 پاسخ دهید
22:56:07 1399/08/14
مجتبی انصاری

سلام. بله

0 پاسخ دهید
22:56:07 1399/08/14
علی تشکینی

سلام خیلی ممنونم که وقت گذاشتید و این مقاله رو تهیه کردید . یک سوال داشتم . سودی که صرافی از در اختیار گذاشتن اهرم می بره ، فقط کارمزد معامله است که چند برابر میشه یا بهره پولی رو که در اختیار ما گذاشته رو هم از ما می گیره؟

0 پاسخ دهید
19:16:08 1399/08/19
مجتبی انصاری

هر دو دوست عزیز

0 پاسخ دهید
19:16:08 1399/08/19
سجاد

سلام در این توضیح شما بهره خود وام نیست حساب می شود

0 پاسخ دهید
19:16:08 1399/08/19
armin

سلام. بعد از بستن قرارداد تو بایننس آیا میشه لوریج کم یا زیاد کرد؟

0 پاسخ دهید
20:38:30 1399/09/06
مجتبی انصاری

سلام. بله امکان پذیره

0 پاسخ دهید
20:38:30 1399/09/06
Neymar

دوستان بر فرض من یه پوزیشن لانگ رو بیت دارم تو فیوچرز. 17600 وارد شدم با لوریج 38. لیکوییدم هم 14600 هستش. اگه بیت نزولی بشه و بر فرض مثال رو 16500 بیاد. با اینکه لیکویید من 14000 هست. آیا دلوریج میشم؟

0 پاسخ دهید
11:21:55 1399/09/22
علی پرتو

خیر به اندازه سقوطش از پولتون کاسته میشه اگر بفروشید.ولی اگر دوباره بازگشت و سقف قبلی رو زد سود میکنید

0 پاسخ دهید
11:21:55 1399/09/22
جهانبخش قاسمی

با سلام این مقدار لیکوئید رو نمی شه با ماشین حساب معمولی حساب کرد؟

0 پاسخ دهید
18:19:17 1399/10/24
ابوالفضل

سلام در بخش فیوچرز اعداد 3x و 10x یعنی سود و ضرر ده برابر محاسبه میشه درسته یا سرمایه ما ده برابر میشه؟ اونوقت شما میدونید در صورت مثلا سود 10 برابری این سود از کجا میاد؟ خود بایننس میده؟ در واقع این پول ده برابری فرضیه یا واقعی؟

0 پاسخ دهید
21:15:21 1399/10/29
مجتبی انصاری

سلام. سود و ضرر شما ده برابر میشه. این پول در واقع به شکل وام از سوی بایننس هست. در مورد مارجین، مثلا وقتی 10x میزنین، یعنی 100 دلار میذارین و بایننس هم 900 دلار بهتون قرض میده. حالا اگه این 1000 دلار شما بشه 900 دلار، بایننس سریعا قرض 900 دلاریش رو پس میگیره و شما لیکوئید میشین.

0 پاسخ دهید
21:15:21 1399/10/29
Sirwan Rahimi

سلام هر چقدر بخوایم ادد مارجین بزنیم برای اینکه از لیکوید شدن جلوگیری کنیم ایا اون مبلغی رو که مارجین زدیم موقع بستن پوزیشن به ما برمیگردونه ؟!

0 پاسخ دهید
03:22:45 1399/11/03
یوسف مومنی

سلام ببخشید سوال داشتم من تو معاملات فیوچرم تو بایننس از دیشبه که وقتی میبندم و لوریج رو روی دو میزارم یا هر لوریجی وقتی پوزیشن و میبندم و اردر ثبت میهش و وارد معامله میشم بهم لیکویید نمیده و با خط تیره نشون میده بهم و جاللبیش اینه وقتی وسط معامله لوریج رو مثلا میبرم بالا از مارجین کم میکنه برام میهش راهنمایی کنین چی شده و چیکار کنم لطفا ؟

0 پاسخ دهید
11:00:31 1399/11/09
امیرحسین زیوری

سلام ممنون از مطالب خوبتون .فقظ این که از لحاظ شرعی این معامله مشکلی ندارد؟

0 پاسخ دهید
20:45:54 1399/11/13
مجتبی انصاری

سلام. از مرجعتون استفتا کنید

0 پاسخ دهید
20:45:54 1399/11/13
مرتضی احمدی

با عرض سلام و خسته نباشید ضمن تشکر از توضیحات خوب و باارزش در این زمینه که سوال مبهمی برایم بود و یک مشکل اساسی برطرف شد ففط بعضی از صرافی ها مانند باینن ماشین حساب ندارند و اگر بخواهیم قیمت لیکویید شدن معامله را حساب کنیم طبق توضیحات شما باید قیمت خرید ارز مثلا قیمت خرید ما برای هر بیتکوین 10 هزار دلار هست و تعداد 20 بیتکوین را در اهرم 10 ثبت سفارش میکنیم ==> باید قیمت خرید که اینجا 10000$ هست را تقسیم بر اهرم انتخابی کنیم که 20 x میباشد میشود 500$ حالا 500$ را از قیمت خرید که 10000$ بوده کم میکنیم = $9500 = $500 - $ 10000 قیمت بیتکوین باید به 9500$ برسد تا ما لیکویید بشویم آیامحاسبه ی دستی قیمت لیکویید اینگونه میباشد ؟؟؟؟؟ تعداد بیتکوین در قیمت لیکویید حساب نمیشود ؟؟؟

0 پاسخ دهید
20:13:41 1399/11/18
مجتبی انصاری

سلام. ببینید برای محاسبه مقدار تقریبی لیکوئید شدن، کافیه این محاسبات ساده رو انجام بدین: 100 رو تقسیم بر لوریجی که اعمال کردید کنید، پاسخ میشه درصدی از تغییرات قیمت که منجر به لیکوئید شدنتون میشه. مثلا برای لوریج 20، صد تقسیم بر 20 میشه 5... پس اگه پوزیشن لانگ با لوریج بیست دارید، قیمت 5 درصد بیاد پایین‌تر از قیمت اولیه، لیکوئید میشید

0 پاسخ دهید
20:13:41 1399/11/18
مجید

سلام میشه در یک تریدر برای یک ارز اهرم 5 و برای میانگین کم کردن همون ارز اهرم 10 زد؟

0 پاسخ دهید
06:29:40 1399/12/01
مینا محمدپور

سلام. واقعا ممنون از این مطلب خیلی مفید، سوالی که برام پیش اومده اینه که بفرض اگه یک معامله باز کنیم، آیا زمان هم محدودیت داره؟ یعنی مثلا یک هفته یکماه زمان باطل شدن داره یا کلا تا رسیدن به حد لیکوئید شدن این معامله جاری میمونه؟! حتی اگه چندین ماه بشه که با 5x معامله رو شروع زده باشیم. ممنون

0 پاسخ دهید
18:14:57 1399/12/08
مجتبی انصاری

سلام. خیر، قراردادهای فیوچرز پرپچوال (قراردادهای مرسوم در بایننس)، بدون تاریخ انقضا هستند. منتها توجه داشته باشید که در بلندمدت، ممکنه فاندینگ ریت به صورتی بشه که مارجین اولیه شما کم و کمتر و در نهایت صفر بشه

0 پاسخ دهید
18:14:57 1399/12/08
آتنا

در لیکویید خط تیره میزاره فیمت نمیزاره یعنی چی

0 پاسخ دهید
22:09:55 1399/12/19
بهزاد پهلوان

سلام وقتتون بخیر سپاس که وقتی که برای پاسخ میزارید من تو حساب تست فیوچر بایننس یه معامله باز کردم و 48 ساعت بعد با سود حدود 200% بستم و بیش از 2000 دلار سود کردم ولی نکته مبهم اینجا بود که مقدار پیش فرض حساب فیوچر 100000 دلار هست ولی الان بیش 12000 دلار موجودی نشون میده یعنی 90000 دلار کم شده دلیلش چی بوده ؟؟

0 پاسخ دهید
13:00:39 1400/01/06
مجتبی انصاری

سلام. سوالتون واضح نیست. منظورتون از مقدار پیش فرض حساب فیوچر چیه؟

0 پاسخ دهید
13:00:39 1400/01/06
بهزاد پهلوان

سلام مجدد در حساب تست فیوچر (دمو) 100000 دلار اعتبار اولیه در نظر گرفته شده تا بتوان به صورت فرضی معامله انجام داد من هم در تنها معامله ای که انجام دادم سود کردم ولی 90% اون اعتبار اولیه پرید !! میخواستم بدونم وقتی معامله ای باز میشه برحسب زمانی که معامله باز هست بابت قرضی که از بایننس انجام میدیم پولی کسر میشود ؟؟ (((ایا زمان بین باز کردن معامله تا بسته شدن اون معامله هزینه ای کسر میشه و مقدارش چقدر )))

0 پاسخ دهید
13:00:39 1400/01/06
مجتبی انصاری

سلام. احتمالا مبلغ اولیه حساب دمو 10000 دلار بوده و شما با 2000 دلار سود، شدید 12000 دلار... در مورد کارمزد زمانی، بله فاندینگ ریت کم و یا زیاد میشه که بسته به شرایط بازار داره... ممکنه گاهی اوقات فاندینگ ریت طوری باشه که بهتون مبلغی اضافه بشه در طول زمان، گاهی هم کم میشه

0 پاسخ دهید
13:00:39 1400/01/06
داود

سلام و وقت بخیر آیا راهی هست که من بعد از اینکه یک معامله ای را باز کردم (مثلا ارز x را 100 دلار روی قیمت 250 دلار خریدم و لیکوئید من 200 دلار باشه) و قیمت اومد پایین (مثلا شد 220 دلار) بتونم محاسبه کنم که چند دلار به حساب فیوچرم اضافه کنم قیمت لیکوئید من بشه 150 دلار؟ از طریق ماشین حساب بایننس میشه؟

0 پاسخ دهید
19:21:09 1400/01/13
مجتبی انصاری

سلام. بله از طریق ماشین حساب میشه. قیمت ورودتون رو میانگین قیمت خریدتون بزنید

0 پاسخ دهید
19:21:09 1400/01/13
Safaei

سلام وقتتون بخیر لطفا میشه در مورد لوریج ۱× توضیح بدین و اینکه کارمزد ها با افزایش لوریج چه تغیری میکنه؟

0 پاسخ دهید
16:41:14 1400/01/16
نیما گلگلیری

سلام وقت بخیر چرا زمانی که‌معامله فست اسکلپ میکنیم سود کمتر از کارمزد هست؟ با اینکه پوزیشن رفته‌توی سود یعنی پیشبینی درست بوده و کندل طبق پیش بینی من حرکت کرده اما در نهایت میبینم که ضرر کردم؟؟

0 پاسخ دهید
02:04:23 1400/01/28
مجتبی انصاری

سلام. ممکنه لوریج بالا زدید و چون کارمزد هم بر اساس لوریج چند برابر میشه، در نهایت سودتون از کارمزد پرداختی کمتر بوده

0 پاسخ دهید
02:04:23 1400/01/28
بنیادی

ولی درکوینکس لوریج 50 بگیری قیمت لیکویید شدن یک درصد فاصله تعیین میشود

0 پاسخ دهید
19:39:42 1400/02/01

سپاس از وقتی که گذاشتید اما توضیحاتتون برای کسی که تازه کاره گنگ و نامفهوم خواهد بود. این میتونستید به زبان ساده تر توی نهایتا ۵ الی ۶ خط توضیح بدید. همیشه موقعی که مطلب آموزشی میزارید خودتون رو جای کسی که داره مطلب رو میخونه بزارید و فرض رو بر این بگیرید که سطح اطلاعاتش خیلی پایینه. باز هم ممنون از زحمتی که برای متن کشیدید

0 پاسخ دهید
11:58:13 1400/02/03
حامد

سلام عالی بود ممنون 1 ماهه دنبال این بودم خیلی ساده و روان یاد دادین ممنونم

0 پاسخ دهید
02:06:21 1400/02/05
هادی حسامی

باسلام ایا وقتی لوریج میکنیم اگه دیدیم بازار داره مثبت میشه میتونیم فورا برداشت کنیم؟یا اینکه محدودیت زمان داره واسه برداشت.مثلا میگه 24ساعت باید بمونه

0 پاسخ دهید
01:19:56 1400/02/06
مجتبی انصاری

خیر محدودیت زمانی وجود نداره و هر لحظه قادر به بستن پوزیشن و برداشت پولتون هستین

0 پاسخ دهید
01:19:56 1400/02/06
محمد عباسی خیرآبادی

سلام بعد باز کردن پوزیشن اهرم را بالا ببریم چی میشه. سایز معامله را دیدم تغییر نمیکنه. پس چه تغییری رخ میده. مرسی.

0 پاسخ دهید
12:02:13 1400/02/08
مجتبی انصاری

لیکوئیدیشن پرایس شما میاد بالاتر و احتمال اینکه زودتر لیکوئید بشین، بالا میره.

0 پاسخ دهید
12:02:13 1400/02/08
احد

سلام‌. خدا قوت. وقتی پوزیشن باز داریم اگر لوریج رو افزایش بدیم در صورت سود یا زیان تاثیری تو مقدار سود یا زیان داره یا صرفا نمایشی هست؟ چون افزایش لوریج رو تست کردم چند بار ولی تاثیری تو سود من نذاشته.

0 پاسخ دهید
06:18:57 1400/02/09
مجتبی انصاری

سلام. بستگی داره لوریج رو از کجا افزایش بدین. اگه منظورتون اون عدد گوشه سمت چپ صفحه نمایشه، که خب اون صرفا برای پوزیشن‌های بعدی دارید تنظیم می‌کنید. اما برای افزایش لوریج پوزیشن فعلی، باید یک پوزیشن دیگه با لوریج بالا روی پوزیشن قبلی باز کنین. در این حالت، سود و زیان شما کاملا تحت تاثیر لوریج جدید قرار میگیره

0 پاسخ دهید
06:18:57 1400/02/09
سهيل

سلام . یه سوال داشتم… کارمزد قسمت فیوچرز فقط برای کارمزد انتقال است و یا برای وامی که داده بهره هم می گیرد؟ و اگر میگیرد بعد از گذشت زمان بهره بیشتر می شود یا خیر؟

0 پاسخ دهید
21:30:25 1400/02/12
مجتبی انصاری

منظورتون از کارمزد انتقال چیه؟ کارمزد فقط هنگام باز کردن و بستن پوزیشن هست و فاندینگ ریت که هر 8 ساعت حساب میشه... بهره‌ای وجود نداره و این بهره که میگید، مختص قسمت مارجین هستش

0 پاسخ دهید
21:30:25 1400/02/12
سهيل

سپاس بيکران

0 پاسخ دهید
21:30:25 1400/02/12
نوروزی

سلام ممنون از آموزش خوبتون. میشه لطف کنید بگید بعد از باز کردن پوزیشن اگه اهرم رو بالا ببریم سود چجوری محاسبه میشه؟ چون من وقتی اهرم رو زیاد کردم درصدی که برای سود نشون میداد طبق اهرم جدید بالا رفت ولی میزان دلاری سود با همون اهرم قبلی محاسبه میشد! یعنی عملا تغییری تو سود من ایجاد نشد

0 پاسخ دهید
21:49:37 1400/02/13
مجتبی انصاری

اهرم رو باید با باز کردن پوزیشن جدید افزایش بدید

0 پاسخ دهید
21:49:37 1400/02/13
سلام

سلام این یه جورایی قمار نمیشه؟

0 پاسخ دهید
16:33:37 1400/02/14
اشکان

سلام،ممنونم از اطلاعات خوبتون،چطوری میشه روی پوزیشنی ک الان باز داریم یه پوزیشن دیگه باز بکنیم ک اهرمش رو بالاتر ببریم و روی سودش تاثیر بذاره

0 پاسخ دهید
08:18:53 1400/02/20
سارا کرمی

سلام وقت بخیر تاثیر خرید پله ای و استفاده از لوریج ثابت در هر پله خرید رو توضیح میدین؟ آیا با خرید پله ای میشه ریسک معامله رو در استفاده از لوریج پایین آورد؟

0 پاسخ دهید
13:50:02 1400/02/25
مجتبی انصاری

سلام. خرید پله‌ای یکی از بهترین تکنیک‌ها در مورد معامله‌گریه، چون اینطوری میانگین خرید کم می‌کنین. در سمت مقابل بهتره که فروش پله‌ای هم همزمان استفاده بشه. و این موارد فارغ از بحث لوریج هست. یعنی در هر صورت میتونین با تنظیم استراتژی‌های خاص، از این دو مورد استفاده کنین

0 پاسخ دهید
13:50:02 1400/02/25
m

خیلی جامع و کامل بود واقعا ممنون کلی گیج بودم که فرمولش چیه 🌺

0 پاسخ دهید
21:03:19 1400/03/10
Mustafa

سلام خوبید میخواستم بپرسم که چرا اکانت بایننس من تا لورج ۵۰ میره؟ برای چی به لورج ۱۲۵ نمیره؟

0 پاسخ دهید
23:57:03 1400/04/06
حامد علی پوراقدم

سلام جوا سوالتون رو پیدا کردین؟ چون من هم مشابه این مشکل رو دارم

0 پاسخ دهید
23:57:03 1400/04/06
ایمان گنجه ای

سلام خسته نباشین من برای باز کردن معامله short یاlong چه کنم؟ ینی اول از قسمت limit پوزیشن sel یا buy رو باز کنم بعدش برا گذاشتن حد ضرر stop limit رو انتخاب کنم؟ اگه درست میگم توی گزینه های stop limit کدومش میشه نقطه ورود کدومش میشه جایی که قیمت به اونجا رسید بسته بشه؟ اگه میشه نحوه باز کردن کامل معامله با حد ضرر رو توضیح بدین برا منی که اطلاع ندارم ممنون

0 پاسخ دهید
01:25:25 1400/04/12
مجتبی انصاری

سلام. بله درست میگید. استاپ قیمتی هست که فعال میشه، لیمیت هم قیمتی که اردرتون گذاشته میشه

0 پاسخ دهید
01:25:25 1400/04/12
علیرضا زمانی فرد

اهرم لوریج فقط تو صرافی بایننس هست یا صرافیای دیگه و ایرانیا هم دارن؟

0 پاسخ دهید
16:39:41 1400/05/28
مجتبی انصاری

خیلی از صرافی‌های خارجی هم دارن

0 پاسخ دهید
16:39:41 1400/05/28
ابتين حيدري

سلام.من تو صرافي كو كوين مبلغ ١٠٠دلار در فيوچرز معامله باز كردم.با لوريج ١٠.منهي سودي كه به من ميده فكر كنم درست نيست.مثلا اين ١٠٠دلار با اهرم ده اگه دو درصد بالا بره بايد ٢٠دلار سودش باشه.ولي براي من همون دلار و محاسبه ميكنه و كارمزد خودشم از اون كم ميكنه.ممنون ميشم راهنمايي كنيد

0 پاسخ دهید
00:52:40 1400/06/01
محمد

خیلی توضیح خوبی بود. ممنون از شما. فقط یه چیزی. مفهوم این مباحث اینه که مثلا اگه همون لوریج 10 رو انتخاب کنیم، اگه بیت مثلا به هدف 12هزارتایی برسه، همه اون 20 هزار دلار سود نصیب ما میشه؟ یعنی عملا این یک شیوه معامله ریسکی هست که اگه بیت بشه 9 هزار دلار ما صفر میشیم و تمام ولی اگه بیت بشه 12 هزار دلار ما 20 هزار دلار به دست میاریم. درسته؟

0 پاسخ دهید
18:04:38 1400/07/21
مجتبی انصاری

سلام. بله درسته. سود و ضرر شما به نسبت لوریج انتخاب شده، چند برابر میشه. مثلا با لوریج 10، اگر قیمت ارز 10 درصد بره بالا، پول شما دو برابر میشه و اگه 10 درصد بیاد پایین، پول شما صفر میشه

0 پاسخ دهید
18:04:38 1400/07/21
علی افراسیابی

سلام و عرض ادب زمانی که شما این مطلب رو به نگارش در اوردید انگار که اهرم پول شمارو چند برابر میکرد ولی الان از صبح هم توی معامله هم ماشین حساب باینانس امتحان کردم و از دوستانم هم پرسیدم این قصه ی لوریج خیلی پیچیده تر شده برای مثال اینجوری که شما میگید مثلا من با 10 دلار وارد پوزیشن بشم با لوریج 10 یعنی سایز معامله 100 دلاری به همون اندازه که یک نفر با 100 دلار وارد بشه با لوریج 1 برابری سودهامون یا ضرر هامون یکی هست چون جفتمون 100 دلار هستیم!!!! اصلا این طور نیست و خودتون میتونید مشاهده بفرمایید ،در ماشین حساب هم نقطه ی ورود و خروج و میزان سرمایه رو میزنی هر چقدر لوریج رو بالا ببری هیچ تاثیری در پی ان ال ندارد ای کاش این مطلب برای همه یک بار به صورت ویدیو یا متن درست و حسابی جا بیوفتد دوستان عزیز لوریج در سود و ضرر شما هیچ تاثیری ندارد وسلام برید تست بگیرید خودتون

0 پاسخ دهید
02:05:25 1400/07/24
مصطفی زمانی

سلام خسته نباشید بهره ای که بابت لوریج گرفته میشه ایا به ازای هر شب هست یا در هنگام باز کردن پوزیشن از ما می گیره؟ مثلا تو فارکس بهره به ازای هر شب که پوزیشن بازباشه هست

0 پاسخ دهید
09:25:42 1400/07/28
مجتبی انصاری

سلام. معمولا مکانیزم ها به صورت هر 8 ساعت یا 24 ساعت هست

0 پاسخ دهید
09:25:42 1400/07/28
محمد میثاقی

سلام خسته نباشید آیا محدودیت زمانی برای محاملات اهرم دار وجود داره؟ تو صرافی کوینکس هم به همین شکل هست؟

0 پاسخ دهید
18:33:58 1400/08/13
مجتبی انصاری

سلام. خیر. تا زمانی که لیکویید بشین پوزیشن باز میمونه

0 پاسخ دهید
18:33:58 1400/08/13
Steven

سلام وقتتون بخیر ببخشید من وقتی از ماشین حساب بایننس استفاده میکنم گیج شدم حقیقتا اگه میشه راهنمایی کنید ممنونم. به فرض مثال من میخوام وارد یه معامله ای بشم قیمت ورود 2.5 باشه و قیمت خروج 2.75 با لیورج ده 100دلار خرید میکنم الان سود این معامله میشه چقدر؟ آیا میشه صد دلار؟! یا ده دلار؟ ممنون میشم کامل توضیح بدین

0 پاسخ دهید
02:31:29 1400/08/24
فریدون

با عرض سلام و خسته نباشید. میشه یک مثال بزنید که در معاملات فیوحچرز چطور متوجه بشیم مقدار سود خود ما از سود کل چقدر بوده؟ یا چطور میشه محاسبه کرد؟

0 پاسخ دهید
11:16:28 1400/09/02
مجتبی انصاری

سلام. سود اسپات رو در نظر بگیرید، حالا مثلا اگه از لوریج 10 استفاده کنید، سود شما تقریبا 10 برابر میشه. این وسط کارمزد و فاندینگ ریت هم تحت تاثیر لوریج هست و سود معمولا کمتر میشه از چیزی که انتظار دارید

0 پاسخ دهید
11:16:28 1400/09/02
امیرحسین

سلام خسته نباشید میخواستم ببینم من یک پوزیشن با اورج ۱۵ باز کردم تو فیوچر میخواستم ببینم اگ معامله چهار یا پنج روز باز باشه مشکلی نداره ؟ یعنی تاریخ انقضا نداره؟

0 پاسخ دهید
13:06:23 1400/09/12
مجتبی انصاری

سلام. خیر به لحاظ زمانی تاریخ انقضا نداره

0 پاسخ دهید
13:06:23 1400/09/12
مهدی مرادی پایهان

ببخشید اگر در فیوچرز معامله باز کنم ولی از اهرم استفاده نکنم، منظورم اینه که با پول خودم معامله فروش در فیوچرز انجام بدم و از ضرافی پول قرض نـــــگیرم، در این صورت هم امگان لیکوید شدن وجود دارد یا فقط درصورتی که از اهرم استفاده کنیم امکلن لیکوید وجود دارد

0 پاسخ دهید
22:55:12 1400/09/18
مجتبی انصاری

سلام. روی کاغذ امکان لیکوئید شدن وجود داره، چون بخشی از پوزیشن شما میره واسه کارمزد و فاندینگ ریت. در عمل، مثلا باید قیمت 99 درصد کاهش پیدا کنه تا شما لیکوئید بشید. هر چقدر زمان طولانی‌تر باشه، امکان لیکویید شدن هم بیشتر میشه

0 پاسخ دهید
22:55:12 1400/09/18
فرهاد میرزایی

سلام وقت بخیر..بنده در بایننس وریفای حساب انجام دادم..اما از لوریج ۲۰ بیشتر نمیتونم ترید بکنم..بنظر شما دلیل این وقفه چیه.. ممنون میشم اگه توضیح بدید

0 پاسخ دهید
20:00:36 1400/10/08
حامد علی پوراقدم

سلام بایننس بهم اهرم هارو محدود کرده مثلا برا بیت کوین بیشتر از 21 نمیتونم بذارم برا اتریوم بیشتر از 41 نمیذاره برا ریپل بیشتر از 50 نمیذاره از آی پی هند استفاده میکنم کسی میدونه دلیلش چیه؟

0 پاسخ دهید
23:45:00 1400/10/19