پیش بینی جدید گلدمن ساکس: قیمت بیت کوین به 100 هزار دلار می‌رسد


بانک آمریکایی گلدمن ساکس (Goldman Sachs) پیش بینی کرده که با کاهش سهم طلا از بازار، قیمت بیت کوین می‌تواند به 100 هزار دلار برسد.

گلدمن ساکس، غول حوزه بانکی آمریکا، تخمین زده که بزرگترین ارز دیجیتال در جهان یعنی بیت کوین در حال حاضر یک پنجم از کل بازار جهانی کالاهای ذخیره ارزش را در اختیار دارد. بنابراین، در صورتی که کاهش سهم طلا از بازار کالاهای ذخیره ارزش ادامه پیدا کند، می‌توان در ادامه انتظار داشت که قیمت بیت کوین 6 رقمی شود.

علاوه بر این، در اواخر ماه دسامبر (اوایل دی ماه) بود که تام لی (Tom Lee) از موسسه Fundstrat پیش بینی کرد با افزایش فشار خرید بیت کوین، قیمت این ارز دیجیتال می‌تواند به 200 هزار دلار برسد. مکس کایزر (Max Keiser)، طرفدار سرشناس بیت کوین نیز به دلیل روند صعودی هش ریت، تخمین زده که قیمت رمز ارز BTC می‌تواند تا 220 هزار دلار افزایش پیدا کند.

با این حال، ری دالیو (Ray Dalio)، سرمایه‌گذار شناخته شده آمریکایی، رشد قیمت بیت کوین را محدود می‌بیند. او در مصاحبه اخیرش با لکس فریدمن (Lex Fridman) پیش بینی کرده که ارزش بازار بیت کوین نمی‌تواند بیشتر از 20 درصد مارکت کپ طلا باشد.

از سوی دیگر، مایکل سیلور، مدیرعامل شرکت مایکرواستراتژی، ادعا کرده که بیت کوین در مسیر 600 هزار دلاری شدن است.

پیش بینی گلدمن ساکس در مورد بیت کوین چقدر محتمل است؟

در حالی که قیمت بیت کوین در سال 2021 تقریبا 60 درصد افزایش پیدا کرد، اما عملکرد آن در مقایسه با اکثر آلت کوین‌ها و حتی سهام برخی از شرکت‌های بزرگ، ضعیف‌تر بود. در همین راستا، جو ویزنتال (Joe Weisenthal)، مجری پادکست Odd Lots، اخیرا به این موضوع اشاره کرده که سهام شرکت اپل علی رغم نوسانات کمتر، عملکرد قیمتی بهتری نسبت به بیت کوین در سال 2021 داشته است.

در همین حال، طلا اخیرا بدترین سال خود را از سال 2015 ثبت کرده که این اتفاق نشان‌‌دهنده کاهش تقاضا برای کالاهای ذخیره ارزش است. انتظار می‌رود فدرال رزرو در سال جاری، دو مرتبه نرخ بهره را افزایش دهد؛ اتفاقی که بسیاری از تحلیلگران وقوع آن را نشانه خوبی برای دارایی‌هایی همچون بیت کوین که تا حد زیادی از چاپ بی سابقه پول سود برده بودند، نمی‌دانند.



ثبت نظر
نظرات کاربران (0 نظر)